Flora Ferreira Holderbaum

Flora Ferreira Holderbaum

web: https://soundcloud.com/flora-holderbaum

CV Lattes: http://lattes.cnpq.br/8864220630031373
Violinista, compositora e performer da voz. É Bacharel em Artes Visuais e em Música-Violino, ambos pela UDESC. Mestre em Música pela UFPR (2014). Doutoranda em Música-Processos de Criação Musical-Sonologia, sob a orientação do Dr. Fernando Iazzetta. É colunista e coeditora da revista linda. Co-fundadora da rede Sonora: músicas e feminismos. Participou de eventos como pesquisadora, performer e compositora no Brasil e no exterior, entre eles o Festival Mônaco Eletroacoustique (2013), o II FIME (2016) e o Festival Música Estranha (2016); o Strangloscope (2017), RUMOR (2017), Vox (2015-2016), Sonologia (2016), Anppom (2017). Prêmio Edital MeLab: Criação Musical Visual (2016). Violinist,composer and voice performer, Flora has a Bachelor's Degree in Visual Arts and in Music-Violin, both at UDESC. Master in Music by UFPR (2014). PhD student in Music-Processes of Musical Creation -Sonology, under the adviser of Dr. Fernando Iazzetta. She is columnist and co-editor linda’s magazine. Co-founder of Sonora network: musics and feminisms. She participated in events in Brazil and abroad as researcher, performer and composer, among them: the Monaco Eletroacoustique Festival (2013), the II FIME (2016) and the Festival Música Estranha (2016); the Strangloscope (2017), RUMOR (2017), Vox (2015-2016), Sonology (2016), Anppom (2017). MeLab Edital Award: Visual Musical Creation (2016).

Pesquisa e Arte

Projeto atual de pesquisa: Trabalha e pesquisa com processos criativos em torno de poéticas vocais e instrumentais, com ênfase na Poesia Sonora, na composição vocal contemporânea desde os anos 70 e intersecções com a Música Experimental e eletrônica. Atualmente realiza uma cartografia sobre a espacialidade e temporalidade da voz através do corpo e instrumento.

Research and Art

Current research project: She researchs about creative processes that deal with vocal and instrumental poetics, with an emphasis on Sound Poetry, contemporary vocal composition since the 70s and intersections with Experimental Music and Electronic Music. She currently conducts a research a cartography on the spatiality and temporality of the voice through body and instrument.